Jak zmniejszyć wagę racjonalnie, bezpiecznie i zdrowo

Jak zmniejszyć wagę racjonalnie, bezpiecznie i zdrowo

Redakcja

2016-10-07

brak komentarzy

Czy zastanawiałaś się kiedyś, jak ruch wpływa na nasze ciało i w jaki sposób dobrać go do naszego trybu życia i diety? Jak zmniejszyć wagę w sposób racjonalny i świadomy a przy tym ustrzec się przed efektem jojo? Poniżej umieszczamy opis dwóch podstawowych błędów, jakie wiele z nas popełnia przy rozpoczęciu kuracji odchudzającej. 

Dieta a ruch

Im człowiek cięższy, tym więcej musi zapewniać organizmowi kcal, by zachować stałą masę ciała i tym więcej redukuje kcal w okresie treningu. Gdy waga ciała zmniejsza się, spada także popyt na energię a także liczba spożytkowanych na treningach kcal. Co to oznacza? Ano tyle, że w miarę odchudzania, by zachować deficyt energetyczny na stałym poziomie (a to oznacza stałe tempo zrzucania wagi), musimy spożyć proporcjonalnie mniej a także/lub trenować więcej. Ten, kto o tym nie wie, w pewnym momencie nie będzie chudnąć. Owszem, do skutku ćwiczy oraz stosuje dietę tyle, że jego bilans energetyczny nie jest już ujemny. Przykład? Na starcie kuracji wyszczuplającej, osoba o wadze z początku 75 kg, w trakcie  na przykład godzinnej jazdy na rowerze z szybkością 16 km/h spali 280 kcal, a gdy straci do 50 kg, trenując w taki sam metoda spali ich już jedynie 200. I dodatkowo przykład dotyczący kuracji odchudzającej: Ktoś, kto waży 75 kg, musi dla utrzymania wagi konsumować ok. 2400 kcal. Gdy straci do 50 kg, jego zapotrzebowanie na kalorie wyniesie 200 kcal.

Drugi kłopot polega na tym, że przy stosowaniu tego samego wysiłku przez dłuższy moment, ciało przyzwyczaja się do niego oraz uczy się używać jak najmniej siły. To w związku z tym zaczynając trening, na przykład 60-minutowy bieg, redukuje się więcej kcal niż wówczas, gdy biega się w tym samym tempie, mając za sobą całe tyg. takiego wysiłku.

Rozwiązanie: zmiana kuracji odchudzającej a także/lub zwiększanie intensywności wysiłku lub okresu jego trwania. W kwestii treningów ruchowych, poleca się systematyczne, nie rzadziej niż co 4 tyg., urozmaicanie treningu. Trzeba z bieganiu przerzucić się na aerobik, lub na jazdę na rowerze, a w kwestii siłowego treningu, należy wypróbować nowy zestaw treningów lub przykładowo zmierzyć się z okazalszymi ciężarami.

Ćwiczenia siłowe a waga

Aplikując ćwiczenia siłowe, wyjątkowo efektywny jako akcesorium walki ze zbędnymi centymetrami, nie można przywiązywać się do wskazań wagi. Przyczyna okazuje się prosta, ale nie dla wszystkich oczywista. Trening siłowy umacnia mięśnie, powiększając ich gęstość lub powodując ich wzrost, a okazalsze a także zdecydowanie bardziej "gęste" mięśnie ważą więcej. Przy jednoczesnej redukcji tłuszczu a także wzmacnianiu się tkanki mięśniowej, waga może zatem spadać dostrzegalnie wolniej. Mimo wszystko rozbieżność w wyglądzie ciała jest szczególnie widoczna.

Rozwiązanie: doskonałym środkiem mierzenia zmian w zrzucaniu nadwagi jest nie waga, ale centymetr krawiecki. Gdy tkanki tłuszczowej ubywa, a przybywa tkanki mięśniowej, waga może stać w miejscu, lub zmniejszać się stopniowo, gdy natomiast obwody talii, bioder, klatki piersiowej oraz ud, na pewno będą się zmniejszać, a sylwetka będzie zyskiwać korzystniejszy wygląd.

catchmepatchmepro.it


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

ZdrowieDieta