Rzeżucha najskuteczniejszym suplementem diety

Rzeżucha najskuteczniejszym suplementem diety

Redakcja

2016-12-16

brak komentarzy

Wiosną rzeżucha ma z całą pewnością własne pięć minut, lecz obecnie postaramy się przekonać was, że dobrze dodawać ją do pokarmów przez cały rok. Powinny to wykonywać szczególnie osoby palące papierosy. Rzeżucha to jeden z najtańszych, a zarazem najefektywniejszych „suplementów” diety. Posiada unikatowe składniki, których nie znajdziemy w większości jarzyn, owoców ani ziół.

Zdrowotną siłę rzeżuchy, zwanej w medycynie tradycyjnej pieprzycą, już setki lat temu odkryli zielarze. Kiełki i młode rośliny zastosowano jako preparat na drobnoustroje jelit oraz owrzodzenia cery i wykorzystywano jej cechy odkażające jamę ustną, a także przyspieszające metabolizm i apetyt. Ale to wyłącznie część właściwości niepozornych roślin.

Największa siła rzeżuchy tkwi w jej działaniu antyrakowym. Na wyjątkową uwagę zasługują izotiocyjaniany – są to elementy odpowiedzialne za zdecydowany, „szczypiący” smak, a równocześnie przeciwdziałające chorobom nowotworowym płuc. W związku z tym w menu palaczy łyżka kiełków rzeżuchy powinna być każdego dnia.

W zielonych roślinach kryje się także ogrom witaminy C, która broni DNA naszych komórek bezpośrednio przed groźnym wpływem wolnych rodników, a także bardzo dużo witaminy K – już garść kiełków pokrywa dzienne zapotrzebowanie osoby dorosłej. Witamina ta broni organizm bezpośrednio przed osteoporozą, bo nie pozwala na wypłukiwanie z kości soli mineralnych, między innymi wapnia. Co ciekawe, gotowanie pobudza ilość witaminy K w roślinie, co oznacza, że niekoniecznie musimy spożywać ją na surowo.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Dr Farin w promocji:
Dr Farin
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 192 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Dieta