Jak poprawnie wykonać brzuszki? 4 błędy techniczne, które popełnia każdy

Jak poprawnie wykonać brzuszki? 4 błędy techniczne, które popełnia każdy

Redakcja

2016-11-04

brak komentarzy

Nie wiesz, jak poprawnie wykonywać brzuszki? Brzuszki są bez wątpienia najbardziej charakterystycznymi ćwiczeniami na mięśnie brzucha. To właśnie one czynią nasz brzuch zgrabny i płaski. Ale żeby były w stu procentach skuteczna, muszą być dobrze wykonywane. Wydaje się to bardzo proste, jednak spora część z nas popełnia podstawowe błędy, przez co ich skuteczność nie tyle źle wpływa na mięśnie tułowia, co po prostu nierzadko działa antyzdrowotnie – zbytnio obciąża nasz kark i kręgosłup, co w przyszłości może powodować liczne schorzenia.

Jak prawidłowo robić brzuszki?

Znane wszystkim brzuszki są niezwykle skutecznym ćwiczeniem na mięśnie brzucha, gdyż angażują praktycznie wszystkie partie znajdujące się w obrębi talii. Aby jednak tak było, trzeba je wykonywać w bezpieczny i efektywny sposób. I tu nasuwa się problem, bo choć z pozoru brzuszki są łatwe, to nie są już takie ze względów technicznych. Łatwo w tym przypadku o popełnienie wielu błędów. Ważne jest zatem zachowanie prawidłowej postawy oraz prawidłowość ruchów i oddychania podczas ćwiczenia. Istotne jest także ułożenie stóp oraz rąk.

Błędy w wykonywaniu brzuszków, czyli czego bezwzględnie nie należy robić

Najczęstszymi błędami popełnianymi przy wykonywaniu brzuszków są:

1 wstrzymywanie oddechu – absolutnie zakazane, gdyż jest udowodnione, że wykonywanie ćwiczeń przy wstrzymanym oddechu aż 3-krotnie zwiększa ciśnienie w krążku międzykręgowym, a tym samym zwiększa ryzyko urazu krążka czyli dyskopatii

2 unoszenie nóg do góry lub zaczepienia stóp pod blokadę (wałki, ławeczki do brzuszków, belki w domowym łóżku, partner do ćwiczeń przytrzymujący stopy etc.) – takie wykonanie nie dość, że prawie wcale nie angażuje mięśni brzucha, to jest bardzo niebezpieczne dla kręgosłupa – badania wykazały, że mięśniem, którego napięcie najbardziej podnosi ciśnienie w krążku międzykręgowym, jest ten biodrowo-lędźwiowy, a żeby go wyłączyć należy zadziałać mięśniami tylnej grupy ud, które jest możliwe, gdy stopy będą skierowane do dół

3 trzymanie rąk na karku lub na głowie – czym ćwiczący często pomagają sobie w trakcie ćwiczeń, co jest oczywiście okropnie złe, gdyż dochodzi wtedy do przeciążenia odcinka szyjnego kręgosłupa; ręce powinny być skrzyżowane na piersiach, a mięśnie karku możliwie rozluźnione

4 ból w odcinku lędźwiowym – oznacza bezwzględne przerwanie ćwiczeń oraz poprawienie pracy wykonywania brzuszków

Pamiętajcie! Jedynie odpowiednie wykonywanie brzuszków przyniesie Wam oczekiwane rezultaty i nie wpłynie na późniejsze różne dolegliwości związane z kręgosłupem.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Ćwiczenia