Czy warto jeść kurki?

Czy warto jeść kurki?

Redakcja

2016-12-29

brak komentarzy

Kurka, co to oznacza pieprznik jadalny, to gatunek grzybów, który pojawia się w naszych lasach już w czerwcu. Do walorów kurek zalicza się włączyć żywą barwę, dzięki której łatwo je odnaleźć w ściółce i to, że raczej nie przytrafiają się okazy robaczywe.

Czemu zaleca się spożywać kurki? Zobacz znaczenie wzmacniające tych grzybów

Kurki budują się zwłaszcza z wody. Jak wszelkie grzyby, pieprzniki jadalne nie znajdują się jedzone ze względu za własne walory regeneracyjne, bo posiadają nieduże ilości odżywczych substancji. Czemu zatem tak zbyt je lubimy? Zachwycamy się ich wyrazistym, ale delikatnym smakiem.

Wartości regeneracyjne w kurkach

W kurkach są wyłącznie śladowe ilości witamin (B1, C, PP a także E) i substancji wzmacniających (cynk, wapń, fluor, jod, potas). Kumulują się zwłaszcza w kapeluszach, w trzonkach jest ich zdecydowanie mniej.

Kurki w diecie - jak przygotować grzyby, by nie gubiły smaku?

Kurki doskonale nadają się do duszenia, smażenia a także marynowania. Można je także mrozić, ale uprzednio zaleca się grzyby zblanszować, dzięki temu po rozmrożeniu nie staną się gorzkie. Nie zaleca się suszenia kurek, ponieważ stracą aromat. Jeżeli mimo wszystko postawimy na taki środek przechowywania, bezpośrednio przed przygotowaniem zaleca się moczyć je w wodzie przez 30 min., że nabrały wielkości.

Jak bardzo często przyrządzamy kurki?

Dodajemy je do omletu lub jajecznicy (powinny posiadać przedtem obgotowane lub uduszone), wykorzystujemy jako farsz do pierogów a także naleśników. Nadmiar marynujemy lub mrozimy.

Zaletą kurek okazuje się ich łagodny aromat, to dzięki temu stały się jednymi z najbardziej znanych w Polsce grzybów. Lubimy je również wobec tego, że nie robaczywieją a także znajdują się trwałe - owe atuty powodują, że kurki są porównywane choćby do borowików!

Czy można je zarekomendować ludziom wyszczuplającym się? Tak, bo owe grzyby znajdują się dietetyczne, a 100 g surowych kurek posiada wyłącznie 32 kcal.

Ciężkostrawnych grzybów nie zaleca się młodzieży

Kurki, analogicznie jak inne grzyby znajdują się ciężkostrawne. Jest to sprowokowane dużą ilością chityny - odmiany włókien pokarmowych, która powoduje, że grzyb okazuje się sztywny a także uciążliwy do metabolizmu przez układ trawienny. W związku z tym nie zaleca się spożywania kurek na krótko bezpośrednio przed pójściem spać. Zdecydowanie warto także po spożyciu potrawy z kurkami napić się naparu z dziurawca lub mięty – spotęguje on wytwarzanie żółci a także podkręci tempo metabolizm.

Z tych samych przyczyn kurek nie mogą spożywać również dzieci, ludzie starsze a także mające trudności z procesami trawiennymi i uczuleni na grzyby.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

ZdrowieDieta