Jak wyleczyć się z anemii?

Jak wyleczyć się z anemii?

Redakcja

2017-08-24

brak komentarzy

Prosto się męczysz? Odczuwasz, że serce Ci kołacze oraz masz szumy uszne? Twoja skóra jest blada, a paznokcie oraz włosy stały się łamliwe? Szczególnie niewykluczone, że chorujesz ze względu anemii - schorzenia związanej ze nazbyt małą zawartością hemoglobiny oraz erytrocytów Zobacz, jak ją leczyć.

Anemia będąca efektem jest niedostatkami albo brakiem żelaza wewnątrz organizmu. Może to okazać się powiązane z nieprawidłowościami we wchłanianiu tego pierwiastka lub ze intensywnym zapotrzebowaniem (na przykład w czasie ciąży). Chwilami nazbyt niewiele żelaza dociera do ludzkiego ustroju powodu niewłaściwie zrównoważonej kuracji odchudzającej lub w wyniku utraty nazbyt ogromnej ilości krwi (na przykład duże krwawienia miesiączkowe, krwawienie z nosa, żylaki wrzody organizmu).

Uzupełnij braki witaminowo-mineralne

Bazą kuracji anemii jest wyrównanie braku żelaza przez używanie właściwej diety i branie kapsułek albo domięśniowych / dożylnych zastrzyków.

Żelazo okazuje się istotne, bo to główny budulec hemoglobiny. Od ilości erytrocytów. zależna okazuje się wysiłek mięśnia sercowego, układ immunologiczny i gospodarka hormonalna. Sporą dawka żelaza da się odnaleźć w wątrobie, czerwonym mięsie, szpinaku, brokułach.

Poza żelazem, ważne wartość ma dostarczenie do ludzkiego ustroju:

· wit. C - jest odpowiedzialna za powiększenie wchłaniania żelaza choćby 3-4-krotnie; jej kopalnią są owoce, natka pietruszki, żurawina, szczypiorek;

· wit. B6 oraz B12 - biorą udział w wytwarzania erytrocytów. w rezultacie ich braku krzepnące erytrocyty są nadto kruche oraz nie pełnią właściwie własnych funkcji; świetnym bogactwem witamin są składniki pełnoziarniste, orzechy, kasze, ryby, drożdże, kartofle;

· molibdenu - jest składnik licznych enzymów, które odpowiedzialne są za absorbowanie żelaza; braki doprowadzają do wydalenia żelaza z ludzkiego ustroju; bogactwem pierwiastka są: jaja, szpinak, soczyste pomidory, nasiona roślin strączkowych;

· foliowego kwasu - uczestniczy w podziale komórkowym; braki doprowadzają do anemii megaloblastycznej objawiającej się zmienionym obrazem krwinek czerwonych w wyniku ich dysfunkcji rozwojowych; w kwas foliowy pełne są: zielone warzywa, artykuły pełnoziarniste.

· wit. E - czuwa nad prawidłowością przebiegu mechanizmów krwiotwórczych; ochrania komórki przed groźnym wpływem wolnych rodników; bogactwem są kiełki pszenicy, wyroby piekarskie razowe, makarony razowe, nieoczyszczone kasze, ziarna słonecznika, migdały;

· cynk, kobalt, miedź - biorą udział w powstawaniu erytrocytów. braki miedzi doprowadzają do utrudnienia transportu żelaza do miejsc, w których buduje się hemoglobina; braki pierwiastków da się wyrównać, jedząc owoce morza, strączkowe warzywa, czosnek, kaszę gryczaną, żółtawy ser, wyroby piekarskie razowe, grzyby, szpinak.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Zdrowie